Cinta Kadang- Kadang membosankan, tetapi kadang-kadang membebankan,tapi jika kita mencintai sesorang itu dengan ikhlas maka hilanglah rasa bosan

Followers

Friday, 18 May 2012

RENUNG-RENUNGKAN LAH YEA :))


Hikmah Melihat Muka Orang Yang Kita Sayang Sedang Tidur....
melihat orang yang kita sayang pada saat dia tidur... .. Renungkan/lihatlah betapa sayangnya kita pada mereka... ..

Pernahkah anda menatap orang-orang yang anda sayang saat mereka sedang tidur? Kalau belum, cubalah sekali saja menatap mereka saat sedang tidur.

Saat itu yang tampak adalah ekspresi paling wajar dan paling jujur dari seseorang.

Seorang artis yang ketika di panggung begitu cantik dan gemerlap pun akan tampak polos dan jauh berbeza jika ia sedang tidur.
Orang paling kejam di dunia pun jika ia sudah tidur tak akan tampak wajah bengisnya.

Perhatikanlah ayah anda saat beliau sedang tidur. Sedarilah, betapa badan yang dulu kuat dan gagah itu kini semakin tua dan lemah, betapa rambut-rambut putih mulai menghiasi kepalanya, betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya. Orang inilah yang tiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya. Orang inilah, rela melakukan apa saja asal perut kita kenyang dan pendidikan kita lancar.

Sekarang, beralihlah. ... Lihatlah ibu anda... . Hmm... kulitnya mulai keriput dan tangan yang dulu halus membelai- belai tubuh bayi kita itu kini kasar kerana menempuhi kehidupan yang mencabar demi kita. Orang inilah yang tiap hari menguruskan keperluan kita. Orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan membebeli kita semata- mata kerana rasa kasih dan sayang, dan sayangnya, itu sering kita salah ertikan.

Cubalah menatap wajah orang-orang yang kita cintai..sayangi itu... Ayah, Ibu, Suami, Isteri, Kakak, Adik, Anak, Sahabat, Semuanya...

Rasakanlah sensasi yang timbul sesudahnya. Rasakanlah energi cinta yang mengalir perlahan-lahan saat menatap wajah mereka yang terlelap itu.

Rasakanlah getaran cinta yang mengalir deras ketika mengingat betapa banyaknya pengorbanan yang telah dilakukan orang-orang itu untuk kebahagiaan anda. Pengorbanan yang kadang-kadang tertutupi oleh salah faham kecil yang entah kenapa selalu saja nampak besar.

Secara ajaib Tuhan mengatur agar pengorbanan itu akan tampak lagi melalui wajah-wajah jujur mereka saat sedang tidur. Pengorbanan yang kadang melelahkan serta memenatkan mereka namun enggan mereka ungkapkan. Dan ekspresi wajah ketika tidur pun membantu untuk mengungkap segalanya. Tanpa kata, tanpa suara dia berkata... "betapa lelahnya..penatnya aku hari ini". Dan penyebab lelah dan penat itu? Untuk siapa dia berpenat lelah Tak lain adalah KITA... ..

Suami yang bekerja keras mencari nafkah, isteri yang bekerja keras mengurus dan mendidik anak, juga rumah. Kakak, adik, anak, dan sahabat yang telah menemani hari-hari suka dan duka bersama kita.

Resapilah kenangan-kenangan manis dan pahit yang pernah terjadi dengan menatap wajah-wajah mereka. Rasakanlah betapa kebahagiaan dan rasa terharu seketika menerpa jika mengingat itu semua.

Bayangkanlah apa yang akan terjadi jika esok mereka "orang-orang terkasih itu" tak lagi membuka matanya, untuk selamanya ... " ??





my beloved mom n dad


my sis


my bro


me


wedding my sis


my sis n brother in law

 

my nephew

Sunday, 13 May 2012

mlm jer mzt dpat ilaham

‎** kau bukan tercantik untukku
kau bukan terbaik untuku
tapi hanya kau yg mampu buat aku tersenyum dan
bahagia sampai akhir hayatku. **

Saturday, 12 May 2012

bb untuk bb yg tersayang ,,,

hidup ku akn sentiase kosong tanpa dirimu yg akn mengisinya...
hidup ku akn gelap gelita tanpa dirimu yg akn meneranginya..
hidup ku akn huru-hara tanpa dirimu yg akn menenangknnya..
I ♥ YoU ..... :) :D :) :D :) :D :)

xtaw nk tlis ape

Biar aku menjelajahi dirimu..testing

Friday, 11 May 2012

hubby i'm sorry :(

suatu malam yang bosan..ngeee~~~
sesi luahan hati bermula,,,,,

 wt mke suci lak


wt mke comey

b i nk mix maf sgt2 sbb salu wt u risau ngn i,wt u sakit ati ngn skap i,wt u kecik hati ngn perangai i,TAPI u still boley bsabar ngn i kan syg.TIME KASIH sbb u muncul dlm HIDUP i.THANKS sbb sudi ngorat i yg x brpa cantik nie.i nak u tau i syg u sangat2.xd spe pon dlm HIDUP i KECUALI U (saiful monen).macam2 DUGAAN yang datang TAPI u STILL ada ngn i..kte still BAHAGIA kn syg..MAYB u MEMANG JODOH I..AMIN..walaupon kte knl di mukabuku tapi rase macam da lme knl u taw.u salu wt i hapy n gelak sepanjang mse. tapi kadang2 i rase i nie kejam sgt sbb rampas u dari AIN 2.hmm tp nk wt cmner kn HATI i da sangkot n TERPIKAT at u larh syg.i janji i akn jg u mcm mne u jg i.powmize honey.I LOVE U SAIFUL MUNIR BIN SAFAR.

haha soe sbb ngarot pg2 buta nie..xbley tdow la.tp monen da lena da tdow.cyap berdengkur da pon.aku masih dok mgadap laptop nie.. haishhhh

1st entry yana sangat kecewa :(

hyep peeps !

seperti tajuk diatas . SANGAT KECEWA .


kenapa ? why ?? nak cita la nii ,,


ari 2 , ngah syok2 berFB, ttba ja hp yana bunyi . cam biasa laa .bila hp bunyi jae cepat2 lari dpt kn hp .msg masuk . yana pown buka laa . msg dari kawan yana . dia msg pew ?? dia msg cm nieyh ..

yana , kau kntoi geotknik .


haaa !! kantoii sudah . time yana baca msg tu yana cm nak jerit kuat2 jaa . nak nages sepuas2 hati . nk meraung kuat2 . kecewa gila . SANGAT ! SANGAT ! SANGAT ! mana taknyaa . dah sem 5 kot baru nak kntoii . geram gila aku . grr . so trpksa la yana pegi short sem. "WELCOME SHORT SEM " **shitt !


to dear geotchic ,
you are killer sbject , you make me down ! damn !! u make me feel like a fool . hate !!


#sekurang2 nya yana dah buat yang terbaek . mungkin bukan rezeki yana ** terbaek kah ?

" CUTI KATA PERGI SHORT SEM KATA MARI "
so sad dear :(

assalamualaikum~~testing2