Cinta Kadang- Kadang membosankan, tetapi kadang-kadang membebankan,tapi jika kita mencintai sesorang itu dengan ikhlas maka hilanglah rasa bosan

Followers

Friday, 6 July 2012

4 u my beloved --->DY

Sampainya hati mu ,Buatku tertunggu-tunggu
Kemana kau sayang ,Tidur malam tak menentu
Rindu merindu selama ini ,Ku takut kan menjadi kenangan
Aku menangis sayang ,Bila kau tiada ,Tak sanggup rasanya aku
Berjauhan dari mu ,Resah hati ku ,Kalau benci kata benci
Tidak aku nanti terus menanti ,Berjanjilah kau sayang
Hanya aku di hati mu ,Aku dah berjanji hanya kau di hati..

rindu kau weyh...rindu ayt ny weyh 'bluess utk aku'....

Thursday, 5 July 2012

DY i miss u la syg.i xtaw nk luahkn kt sape.nak luh kat kawan2 malu la plak.nak luah kt u,u 1 pon x bls mcj i..i xmampu la nak tahan air mata i malam ny.i da janji ngn diri i mlm ny i x nk kuar kn air mata i ag..tapi i xmampu nak tahan.hati i terlalu rindu kan u.pliz phm pasaan i.xmasih xley trma kyataan u da tgl i.skelip mata je bnda ny jadi kan..ble i rindu kan u mesti i akn baca msg2 yg u send kt hp n fb i..tolong la ksian kt i.jgn ikt sgt ego u 2.u pon taw kn ego i tggi tp i sgop rendah kn ego i demi u.
hmm ny la nsb i kn sbb terlalu syg kn u.tapi u skit pon xpkir pasaan i ny.
i sentiasa tgu msg u syg

to my DY

---> AWAK ,
PERCAYALAH SESUNGGUHNYA SAYA TIDAK PERNAH MENYESAL MENCINTAI AWAK , DAN SAYA TIDAK PERNAH BERPUTUS ASA BERUSAHA UNTUK MEMILIKI CINTA AWAK , WALAUPUN ADAKALANYA SESUATU YANG SAYA LAKUKAN MEMALUKAN DIRI SAYA SENDIRI , NAMUN DEMI AWAK SAYA SANGGUP .. TAPI , KENAPA AWAK BUAT SAYA MACAM NIH , APA SALAH SAYA ? SAYA SAYANG AWAK SETULUS IKHLAS HATI JIWA DAN RAGA .. APA LAGI AWAK NAK !! -.-

Ya ALLAH, jika telah ENGKAU catatkan dia milikku dan tercipta buatku, maka satukanlah hatinya dengan hatiku dan titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi. Dan ya ALLAH, ya TUHAN-ku yang Maha Mengasihi, seiringkanlah kami melayari hidup ini, perkukuhkan yang sejahtera dan abadi.

Tetapi ya ALLAH, seandainya telah ENGKAU takdirkan dia bukan milikku, bawalah dia jauh dari pandanganku, luputkanlah dia dari ingatanku, dan peliharalah aku dari kekecewaan olehnya. Serta ya ALLAH ya TUHAN-ku yang Maha Mengerti, berikan aku kekuatan, melontar bayangannya jauh ke dada langit, hilang bersama senja nan merah, agar aku bahagia, walaupun tanpa bersama dengannya.

Dan ya ALLAH yang tercinta, gantikanlah yang hilang, tumbuhkanlah kembali yang telah patah, walaupun tidak sama dengan dirinya. Ya ALLAH ya TUHAN-ku, pasrahkan aku dengan takdir-MU. Sesungguhnya apa yang engkau takdirkan, adalah yang terbaik buatku, kerana ENGKAU Maha Mengetahui, segala yang terbaik buat hamba-MU ini.Aku redha Ya ALLAH.

Ya ALLAH, cukuplah ENGKAU sahaja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan akhirat. Dengarlah rintihan dari hamba-MU yang daif ini. Jangan ENGKAU biarkan aku sendirian di dunia ini mahupun di akhirat nanti. Usah ENGKAU juruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran.

Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup, ke jalan yang ENGKAU redhai, dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh juga solehah.




Friday, 18 May 2012

RENUNG-RENUNGKAN LAH YEA :))


Hikmah Melihat Muka Orang Yang Kita Sayang Sedang Tidur....
melihat orang yang kita sayang pada saat dia tidur... .. Renungkan/lihatlah betapa sayangnya kita pada mereka... ..

Pernahkah anda menatap orang-orang yang anda sayang saat mereka sedang tidur? Kalau belum, cubalah sekali saja menatap mereka saat sedang tidur.

Saat itu yang tampak adalah ekspresi paling wajar dan paling jujur dari seseorang.

Seorang artis yang ketika di panggung begitu cantik dan gemerlap pun akan tampak polos dan jauh berbeza jika ia sedang tidur.
Orang paling kejam di dunia pun jika ia sudah tidur tak akan tampak wajah bengisnya.

Perhatikanlah ayah anda saat beliau sedang tidur. Sedarilah, betapa badan yang dulu kuat dan gagah itu kini semakin tua dan lemah, betapa rambut-rambut putih mulai menghiasi kepalanya, betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya. Orang inilah yang tiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya. Orang inilah, rela melakukan apa saja asal perut kita kenyang dan pendidikan kita lancar.

Sekarang, beralihlah. ... Lihatlah ibu anda... . Hmm... kulitnya mulai keriput dan tangan yang dulu halus membelai- belai tubuh bayi kita itu kini kasar kerana menempuhi kehidupan yang mencabar demi kita. Orang inilah yang tiap hari menguruskan keperluan kita. Orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan membebeli kita semata- mata kerana rasa kasih dan sayang, dan sayangnya, itu sering kita salah ertikan.

Cubalah menatap wajah orang-orang yang kita cintai..sayangi itu... Ayah, Ibu, Suami, Isteri, Kakak, Adik, Anak, Sahabat, Semuanya...

Rasakanlah sensasi yang timbul sesudahnya. Rasakanlah energi cinta yang mengalir perlahan-lahan saat menatap wajah mereka yang terlelap itu.

Rasakanlah getaran cinta yang mengalir deras ketika mengingat betapa banyaknya pengorbanan yang telah dilakukan orang-orang itu untuk kebahagiaan anda. Pengorbanan yang kadang-kadang tertutupi oleh salah faham kecil yang entah kenapa selalu saja nampak besar.

Secara ajaib Tuhan mengatur agar pengorbanan itu akan tampak lagi melalui wajah-wajah jujur mereka saat sedang tidur. Pengorbanan yang kadang melelahkan serta memenatkan mereka namun enggan mereka ungkapkan. Dan ekspresi wajah ketika tidur pun membantu untuk mengungkap segalanya. Tanpa kata, tanpa suara dia berkata... "betapa lelahnya..penatnya aku hari ini". Dan penyebab lelah dan penat itu? Untuk siapa dia berpenat lelah Tak lain adalah KITA... ..

Suami yang bekerja keras mencari nafkah, isteri yang bekerja keras mengurus dan mendidik anak, juga rumah. Kakak, adik, anak, dan sahabat yang telah menemani hari-hari suka dan duka bersama kita.

Resapilah kenangan-kenangan manis dan pahit yang pernah terjadi dengan menatap wajah-wajah mereka. Rasakanlah betapa kebahagiaan dan rasa terharu seketika menerpa jika mengingat itu semua.

Bayangkanlah apa yang akan terjadi jika esok mereka "orang-orang terkasih itu" tak lagi membuka matanya, untuk selamanya ... " ??





my beloved mom n dad


my sis


my bro


me


wedding my sis


my sis n brother in law

 

my nephew

Sunday, 13 May 2012

mlm jer mzt dpat ilaham

‎** kau bukan tercantik untukku
kau bukan terbaik untuku
tapi hanya kau yg mampu buat aku tersenyum dan
bahagia sampai akhir hayatku. **

Saturday, 12 May 2012

bb untuk bb yg tersayang ,,,

hidup ku akn sentiase kosong tanpa dirimu yg akn mengisinya...
hidup ku akn gelap gelita tanpa dirimu yg akn meneranginya..
hidup ku akn huru-hara tanpa dirimu yg akn menenangknnya..
I ♥ YoU ..... :) :D :) :D :) :D :)

xtaw nk tlis ape

Biar aku menjelajahi dirimu..testing