Cinta Kadang- Kadang membosankan, tetapi kadang-kadang membebankan,tapi jika kita mencintai sesorang itu dengan ikhlas maka hilanglah rasa bosan

Followers

Thursday, 5 July 2012

to my DY

---> AWAK ,
PERCAYALAH SESUNGGUHNYA SAYA TIDAK PERNAH MENYESAL MENCINTAI AWAK , DAN SAYA TIDAK PERNAH BERPUTUS ASA BERUSAHA UNTUK MEMILIKI CINTA AWAK , WALAUPUN ADAKALANYA SESUATU YANG SAYA LAKUKAN MEMALUKAN DIRI SAYA SENDIRI , NAMUN DEMI AWAK SAYA SANGGUP .. TAPI , KENAPA AWAK BUAT SAYA MACAM NIH , APA SALAH SAYA ? SAYA SAYANG AWAK SETULUS IKHLAS HATI JIWA DAN RAGA .. APA LAGI AWAK NAK !! -.-

Ya ALLAH, jika telah ENGKAU catatkan dia milikku dan tercipta buatku, maka satukanlah hatinya dengan hatiku dan titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi. Dan ya ALLAH, ya TUHAN-ku yang Maha Mengasihi, seiringkanlah kami melayari hidup ini, perkukuhkan yang sejahtera dan abadi.

Tetapi ya ALLAH, seandainya telah ENGKAU takdirkan dia bukan milikku, bawalah dia jauh dari pandanganku, luputkanlah dia dari ingatanku, dan peliharalah aku dari kekecewaan olehnya. Serta ya ALLAH ya TUHAN-ku yang Maha Mengerti, berikan aku kekuatan, melontar bayangannya jauh ke dada langit, hilang bersama senja nan merah, agar aku bahagia, walaupun tanpa bersama dengannya.

Dan ya ALLAH yang tercinta, gantikanlah yang hilang, tumbuhkanlah kembali yang telah patah, walaupun tidak sama dengan dirinya. Ya ALLAH ya TUHAN-ku, pasrahkan aku dengan takdir-MU. Sesungguhnya apa yang engkau takdirkan, adalah yang terbaik buatku, kerana ENGKAU Maha Mengetahui, segala yang terbaik buat hamba-MU ini.Aku redha Ya ALLAH.

Ya ALLAH, cukuplah ENGKAU sahaja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan akhirat. Dengarlah rintihan dari hamba-MU yang daif ini. Jangan ENGKAU biarkan aku sendirian di dunia ini mahupun di akhirat nanti. Usah ENGKAU juruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran.

Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup, ke jalan yang ENGKAU redhai, dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh juga solehah.




No comments:

Post a Comment